הרב מאיר מאזוז שליט"א - פרשת השבוע - פרשת שמיני - קריאת פרשת הנשיאים - תשע"ו - 2016

הפלא של הפירמידות במצרים והחנוטים שבתוכם | ספקו של המשנה למלך לגבי טומאת 'המומיות' | "ויהי ביום השמיני" מתי הוא יום השמיני? | מדוע מנהג ג'רבא בנשיאות כפים בראש חודש ניסן? | חשיבות קריאת פרשת הנשיאים.

"ויהי ביום השמיני" מתי הוא יום השמיני? | מדוע יש מנהג שלא לומר תחנון בט"ז וי"ז באדר, ומה אומר על כך ר' חיים קניבסקי שליט"א? | פירוש הפסוק "וערל (שהוא) זכר" | מדוע יש שנהגו שלא לומר תחנון מיום כ"ג אדר | באיזה זמן היה משה רבינו כמו כהן? | "ויהי אנשים אשר היו טמאים לנפש אדם" מי הם היו? | הפלא של הפירמידות במצרים והחנוטים שבתוכם | ספקו של המשנה למלך לגבי טומאת 'המומיות', והוכחתו של ר' מתיתיהו שטרשון | לאן נעלמה כל החכמה של המצרים? | מדוע שמים ברזל ליד האפרוחים? | מהיכן מגיעה מילת 'הארקה'? | מדוע מותר לכהן להטמא ולעבור בקברים של הגויים? | מדוע מנהג ג'רבא בנשיאות כפים בראש חודש ניסן? | מנהג יהודי חו"ל בברכת כהנים | מדוע התבטל המנהג של קריאת פרשת הנשיאים? | חשיבות קריאת פרשת הנשיאים | הוכחה ברורה שהרב חיד"א לא היה נגד תפילות של 'חמדת ימים'.

וַיְהִי, בַּיּוֹם הַשְּׁמִינִי, קָרָא מֹשֶׁה, לְאַהֲרֹן וּלְבָנָיו--וּלְזִקְנֵי, יִשְׂרָאֵל. וַיֹּאמֶר אֶל-אַהֲרֹן, קַח-לְךָ עֵגֶל בֶּן-בָּקָר לְחַטָּאת וְאַיִל לְעֹלָה--תְּמִימִם; וְהַקְרֵב, לִפְנֵי יְהוָה. וְאֶל-בְּנֵי יִשְׂרָאֵל, תְּדַבֵּר לֵאמֹר: קְחוּ שְׂעִיר-עִזִּים לְחַטָּאת, וְעֵגֶל וָכֶבֶשׂ בְּנֵי-שָׁנָה תְּמִימִם לְעֹלָה. וְשׁוֹר וָאַיִל לִשְׁלָמִים, לִזְבֹּחַ לִפְנֵי יְהוָה, וּמִנְחָה, בְּלוּלָה בַשָּׁמֶן: כִּי הַיּוֹם, יְהוָה נִרְאָה אֲלֵיכֶם. וַיִּקְחוּ, אֵת אֲשֶׁר צִוָּה מֹשֶׁה, אֶל-פְּנֵי, אֹהֶל מוֹעֵד; וַיִּקְרְבוּ, כָּל-הָעֵדָה, וַיַּעַמְדוּ, לִפְנֵי יְהוָה. וַיֹּאמֶר מֹשֶׁה, זֶה הַדָּבָר אֲשֶׁר-צִוָּה יְהוָה תַּעֲשׂוּ--וְיֵרָא אֲלֵיכֶם, כְּבוֹד יְהוָה. וַיֹּאמֶר מֹשֶׁה אֶל-אַהֲרֹן, קְרַב אֶל-הַמִּזְבֵּחַ וַעֲשֵׂה אֶת-חַטָּאתְךָ וְאֶת-עֹלָתֶךָ, וְכַפֵּר בַּעַדְךָ, וּבְעַד הָעָם; וַעֲשֵׂה אֶת-קָרְבַּן הָעָם, וְכַפֵּר בַּעֲדָם, כַּאֲשֶׁר, צִוָּה יְהוָה. (חומש ויקרא, פרק ט, פסוקים א - ז).



Rabbi Meir Mazuz - Weekly Torah Portion - Parashat Shemini - 5776 - 2016

And the LORD called unto Moses, and spoke unto him out of the tent of meeting, saying: Speak unto the children of Israel, and say unto them: When any man of you bringeth an offering unto the LORD, ye shall bring your offering of the cattle, even of the herd or of the flock. If his offering be a burnt-offering of the herd, he shall offer it a male without blemish; he shall bring it to the door of the tent of meeting, that he may be accepted before the LORD. And he shall lay his hand upon the head of the burnt-offering; and it shall be accepted for him to make atonement for him. And he shall kill the bullock before the LORD; and Aaron's sons, the priests, shall present the blood, and dash the blood round about against the altar that is at the door of the tent of meeting. And he shall flay the burnt-offering, and cut it into its pieces. And the sons of Aaron the priest shall put fire upon the altar, and lay wood in order upon the fire. And Aaron's sons, the priests, shall lay the pieces, and the head, and the suet, in order upon the wood that is on the fire which is upon the altar; but its inwards and its legs shall he wash with water; and the priest shall make the whole smoke on the altar, for a burnt-offering, an offering made by fire, of a sweet savour unto the LORD. (Leviticus Chapter 1, 1- 9)


תגובות