האם התגלה מיקומו של הר סיני?

אנשי דת, חוקרים וארכיאולוגים מתווכחים אלפי שנים – איפה הר סיני הקדוש. על גבול מצרים, בשטח אש מבודד בנגב, נמצא אחד ההרים שמתמודדים על התואר - הר כרכום. חוקרים גילו לאחרונה שפעם בשנה, בנקודת זמן מיוחדת, קורה שם משהו מאוד מוזר. תופעת טבע יוצאת דופן או שמא תגלית מדעית מרעישה? צפו ותנסו להאמין
את המסע התחלנו בביתו של ד"ר חיים ברגר, זואו-אנתרופולוג ממדרשת שדה בוקר, והוא הבטיח שאנחנו הולכים לראות תופעה מדהימה. בדיוק בחצות היום מתגלה בפסגת ההר התגלות יוצאת דופן.

דרך אל הר כרכום, ניתן להבחין במספר דרכים עתיקות מקבילות בנות אלפי שנים של שיירות שהלכו לכיוון ההר - אך השאלה המתבקשת היא מה יש בכיוון הזה?. ההר, שמסעיר חוקרים רבים נגלה לעיננו והתחלנו לטפס עליו. על ההר נמצאים על פי הערכות 40 אלף ציורי סלע בני אלפי שנים, שרידי מקדשים ומצבות. נתונים אלה הביאו את החוקרים לחשוב שהר כרכום הוא בעצם - הר סיני.

הרמז הראשון מתגלה כשציור אחד שנמצא על ההר הוא בעצם המסמך המכונן בגורל עם ישראל - לוחות הברית. לאחר שהתבוננו בהם, הגענו לציור אחר של מנורה שהיא בעצם מפה שמובילה גם לסנה הבוער. סמוך לשעה 12:00 בצהריים ובאמצעות משקפת ניתן היה לראות מסביב לפתחה של מערה קטנה הילה מוזהבת שמקיפה אותה.

"פתאום ראיתי שער עגול שמוקף בהילה של זהב ולא הבנתי מה אני רואה", סיפר יגאל גרנות, אקולוג ומורה דרך במדרשת שדה בוקר, שנחשף למראה זה בפעם הראשונה בשנת 2003. "חוץ מההילה ראיתי קרניים יוצאות מתוך החור", אמר גרנות. בשנים האחרונות הוא הספיק להביא רבבות מבקרים שהשתאו למראה יוצא הדופן. "יש פה נסים בהר הזה", סיכם גרנות.

תגובות