תופעה ששמה הרב יצחק פנגר

איך הפך הנער ששנא חרדים לתלמידו של הדלאי לאמה ולמאסטר עולמי ברייקי, עד שזכה ללהתגלות אלוהית שהפכה את חייו? הכירו את הרב יצחק פנגר, האיש הכי חם היום בתחום החזרה בתשובה
הרב יצחק פנגר הוא השם הכי חם היום בתחום החזרה בתשובה. פנגר התפרסם בזכות סרטונים מצחיקים מהרצאותיו ששודרו בתכנית "מה נסגר" של רועי בן נתן בערוץ 10 וחוש ההומור שלו הפך להיט גם באינטרנט. "אני הכל. אנשים כבר די בדיכאון, פתאום מישהו משמח אותם, מצחיק אותם אבל לא זול. לא סטנדאפ גס" מסביר הרב פנגר.

אבל הרב הזה שמהפנט את הקהל בטקסטים יהודיים מהולים בתובנות ניו אייג', הגיע מבית חילוני לחלוטין בהרצליה. "הוא טיפוס יותר שקט, הוא אוהב את השקט והפינה שלו" מסביר מירה פנגר, אימו של הרב, להפתעה שבנה פורח מול המצלמות. "על המסך זה בן אדם אחר" מודה אביו, אליק פנגר.

"לא רוצה לפספס את החיים"

יצחק פנגר נולד בשנת 1971 בהרצליה. את ילדותו העביר בעיר כילד חילוני שלא ממש התחבר ליהדות. "הייתי שונא דתיים, בפרט חרדים" חושף הרב פנגר. את שירותו הצבאי העביר בחיל השיריון ובעקבות מוות של חבר מהיחידה, חייו השתנו: "זה היה לפני העלייה ללבנון, ראינו סרטים, מסיבה כזאת לפני הלילה. למחרת בבוקר הבן אדם הזה כבר לא נמצא איתך. זה גרם לי לחשוב קצת אחרת על החיים" מודה הרב. "הרגשתי שהוא פספס את החיים שלו ואני את החיים שלי אני לא רוצה לפספס" מוסיף.

עם שחרורו, עדיין כחילוני, התעמק ברפואה סינית ורייקי וכשסיים, טס לארצות הברית והפך למאסטר רייקי מבוקש שגובה מאות דולרים עבור טיפול. "חיים מאוד טובים שם. בריכת שחיה בבית, ג'יפ והכל אבל זה לא העיקר בחיים" מספר הרב. "הרגשתי שכסף זה חיצוניות, אני מחפש משהו יותר פנימי" מוסיף.

ההתגלות במנזר בהודו

אחרי שנתיים עבר להודו ולמד מתורתו של הדלאי למה. באותו הזמן החל גם להתבודד במנזרים בודהיסטים וגזר על עצמו שתיקות ארוכות, עד שבאחד הלילות חווה התגלות כשהיה בחדרו במנזר. "יש לי הרגשה מוזרה שיש מישהו איתי בחדר" מספר הרב על ההתגלות. "הרגשה שמישהו מסתכל עליך. אני עושה סיבוב בחדר ואין אף אחד אבל ההרגשה ששתי עיניים ננעצות בך. אני חווה צורך מאוד גדול לדבר ופתאום כשאני פותח את הפה אחרי תקופה יחסית ארוכה בלי שום אנשים בסביבה שלי, יוצאים לי רק פסוקים" מוסיף. בגיל 24 שב לישראל והחל בתהליך של חזרה בתשובה. הוריו, אגב, חילוניים עד היום: "השלבים הראשונים זה היה הלם" מודה אביו. "זה פגע בנו. אמרתי שאני הולך להפסיד את הבן שלי" הוסיף.

כיום הרב נשוי כבר 14 שנים לנחמה והזוג גר במודיעים עילית ולהם שבעה ילדים. היום פנגר מפרנס היטב כמרצה מבוקש כשהוא גובה 1,000 שקלים להרצאה. "ברגע שהשלמנו עם הנושא של החזרה בתשובה, אין לנו ספקות והתחלנו להבין יותר" מספר אביו של הרב פנגר. "אני למדתי הרבה מההרצאות שלו" מודה אימו.

"חוץ מהאח הגדול, גם ריאליטי בא בחשבון"

עם הרוח הגבית ממנה הוא נהנה, לרב יש תכניות להתרחב בתחום קירוב הלבבות. "הייתי רוצה להתברג לתוך המדיה הלא דתית. לכן אני בניתי את כל האג'נדה שלי כלא אג'נדה מטיפה. אלא משהו שכל אדם עלי אדמות יכול להפיק מזה תועלת" מספר הרב. "חוץ מהאח הגדול, גם ריאליטי בא בחשבון" מודה הרב. "האח הגדול הציעו לי ולא הסכמתי. יש לי את הצנזורית שלי, זו אשתי. היא אמרה לי: 'מאמי לך, אבל אין לך לאן לחזור" חושף הרב פנגר.

מהמקום שפנגר נמצא בו הוא לא מתבייש להסתכל לקולגות בגובה העיניים. "אני לא מחפש למכור את התורה בזול. אני מוכר את התורה מה שאני מאמין בה" מסכם הרב. על אנשי ש"ס שמייצגים עבור רוב הציבור את הדת הוא לא חוסך בביקורת: "הם ממש לא מייצגים. מי הסמיך אותם לייצג את הדת?" טוען הרב פנגר. גם על נושא היריקות בבית שמש היה לרב ביקורת קשה: "מי שיורק, הוא לא שולט על הפה שלו. מי שלא שולט על הפה שלו הוא חולה" מסכם הרב.

תגובות